9 دی 1389

چند نرمش ساده اما بسیار مفید برای دردهای گردن و شانه

مولف: مدیر سیستم   /  دسته: ورزشی   /  رتبه دهید:
2/5

چند نرمش ساده اما بسیار مفید برای دردهای گردن و شانه

چند نرمش ساده اما بسیار مفید برای دردهای گردن و شانه

 

الف . حركات كششی 

در حالیكه رو به جلو نگاه می كنید ابتدا به آرامی سر خود را به سمت جلو خم كنید .

بطوریكه چانه شما به سینه تان نزدیك شود و چشمهایتان به زمین نگاه كند   سپس به آرامی سر را به سمت عقب پرده و سقف را نگاه كنید  در حالیكه سر در وضعیت معمولی قرار دارد ابتدا سر وگردن را به سمت راست حركت دهید. 

 به گونه ای كه بدون حركت شانه گوش راست به شانه همین طرف نزدیك شود ، سپس به آرامی سر را به وضعیت اول برگردانده همین حركت را به سمت مقابل تكرار كنید.  در حالیكه سر در وضعیت معمولی قرار دارد به آرامی سر خود را حول محور عمود بر سطح افق بچرخانید .  بطوریكه ابتدا سمت راست وسپس سمت چپ خود را ببینید .

 برای انجام حركات شانه : ابتدا دست ها را به سمت جلو بكشید و سپس به آرامی دست ها را بسمت بالای سرببرید و پس از ده ثانیه به حالت اول بر گردانید . همین حركت را ده مرتبه تكرار كنید. سپس دست ها را به دو طرف بدن كشیده و باز هم سعی كنید بارامی آنها را بسمت بالای سر ببرید (ده مرتبه ) ،  در حركت بعدی  دستهایتان راكاملا بسمت جلو بكشید مثل حركت اول شانه سپس به آرامی آنها را حول محور شانه به چرخانید عقب و  جلو ، هر كدام ده بار.

در آخر حركات زیر را حتما انجام دهید

   نرمش های قدرتی    . ب 

در این چند تمرین سعی می شود با ایجاد مقاومت در مقابل نیروی وارده با دست ، قدرت عضلات گردن را افزایش دهیم .مدت این تمرین حدود 20 ثانیه برای هر حركت خواهد بود.توجه داشته باشید كه میزان نیروی وارده با دست به گردن و بلعكس باید در حد متوسط باشد. در حقیقت باید با فشار دست از حركت گردن جلوگیری كنیم در تمرین آخر ، انگشتان دو دست را دریكدیگر قفل كرده ، پشت سر خود قرار دهید حالا سعی كنید آرنجهای خود را به عقب برده و به دیوار پشت سر نزدیك كنید

 

 

 

 

 

تعداد مشاهده (1086)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "چند نرمش ساده اما بسیار مفید برای دردهای گردن و شانه"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید